Spejderne i Them

Kandersteg, juli 2016

Gennem et helt år havde Troppens spejdere og forældre knoklet for at samle penge ind til årets helt stor spejderbegivenhed: Kandersteg i Schweiz. Et internationalt spejdercenter.

Og hvilken oplevelse det blev. Høj sol, masser af udfordringer, 1.350 andre spejdere fra hele Europa og rig mulighed for at lufte det engelske sprog. Fantastisk.
Nye kontakter og møder med udenlandske spejdere – og nye venskaber etableret.

Turen var alle forberedelserne værd. Glemt var arbejdsweekenderne hos Frode Laursen og på Gram slot. Og tilbage står minderne om: riverrafting, gletchevandring, klatring, vandring i bjergene, international barberque, internationalt lejrbål, bytning af mærker og tørklæder, mødet med spejdere fra Skotland/Australien/USA/England, badning i den iskolde gletchersø og meget, meget mere.

En stor tak skal lyde til forældrene for jeres slid – og jeres altid tilstedeværende tjenstvillighed. I har været med til at give Jeres barn/børn oplevelser for livet.

Og stor tak til sponsorer, der også gjorde det muligt:

• Danske Bank
  • Bache-Lauridsen fonden
  • Brædstrup Y’s mens club
  • Alderslyst Y’s mens club
  • Country Festival
Se flere billeder under billedegalleriet

Jubii – nu starter vi igen.

16. august 2023 · Nyheder

Spejder starter igen onsdag d. 23 august 2023. Flokken mødes kl.17-18.30 Troppen mødes kl.19-20.30 Vi glæder os til at se..