Spejderne i Them

Om Os

Pict0253

De Grønne spejdere i Them er en fællesbetegnelse for Them Gruppe.

Gruppen blev grundlagt i 1976 som en blandet enhed. Det betyder, at vi er tilknyttet to forskellige spejderkorps.

Pigerne er medlem af De Grønne Pigespejdere i Danmark (DGP), og drengene er medlem af KFUM-Spejderne i Danmark.

I det daglige har det ingen betydning, da formålet med spejderarbejdet for begge korps stort set er ens – grønne er vi alle.

Spejderne i Them giver børn og unge mod til sammen at tage ansvar for en bedre verden.

Det gør vi ved at udvikle værdifulde kompetencer og skabe meningsfulde fællesskaber. Det betyder, at den enkelte spejder føler sig stolt over og anerkendt for at gøre en forskel.

I Them gruppe er alle vores ledere frivillige og ulønnede. Vi er ikke-parti-politisk og byder alle velkomne uanset oprindelse, sociale vilkår eller religion.

Vores formål at bidrage til, at børn og unge lærer at blive selvstændige, får en demokratisk livsholdning, tager medansvar og realiserer deres fulde potentiale.

Spejderbevægelsen er funderet på værdier, man også møder i kristendommen, men vi er ikke en missionerende forening.

Jubii – nu starter vi igen.

16. august 2023 · Nyheder

Spejder starter igen onsdag d. 23 august 2023. Flokken mødes kl.17-18.30 Troppen mødes kl.19-20.30 Vi glæder os til at se..